Egy új, a Total és Peugeot (PSA) által létrehozott közös vállalat célja nem kevesebb, mint évi 1 millió elektromos autóhoz szükséges akkumulátorok gyártási kapacitásának elérése 2030-ra, írja a Reuters. A Total vezérigazgatója szerint az új vállalat a piac kb 10–15%-t célozza meg és 5 milliárd eurós befektetést igényel. Az első gyártósort Franciaország délnyugati részébe tervezik, a másodikat Németországba.
Az Total-PSA cégek új közös leányvállalata, amely az Automotive Cell Company (ACC) nevet kapta, a francia és német kormány mellett az EU támogatását is élvezi. Az EU célja az ilyen típusú befektetésekkel, hogy a gyártási kapacitásban kialakult ázsiai dominanciát csökkentsék valamelyest.
Múlt év decemberében az Európai Bizottság (European Commission) egy 3,2 milliárd eurós alapot hozott létre, amellyel hét országban folyó kutatás & fejlesztési tevékenységeket támogatnak az akkumulátorok terén, beleértve a Total-PSA projektet is, amely 1,3 milliárd eurót kap majd.
Az építkezés első ütemében egy évi 8 GWh összkapacitást előállító üzemet építenek fel Franciaországban, amely gyártási volumenét később évi 24 GWh-ra növelik fokozatosan. "Gyorsan kell haladnunk, az európai autógyártók egyre több akkumulátort szeretnének vásárolni. Az első ütemben 2023-24-re az Opel számára kell gyártanunk Franciaországban és Németországban.
A második üzem Németországban épül majd, hogy 2030-ra a teljes gyártási kapacitást megduplázzák, névlegesen 48 GWh éves szintre.
Az akkumulátor technológiát a Total leányvállalata, a Saft Batteries adja. Ennek alapja egy új generációs nagy teljesítményű lítium-ion alapú akkumulátor technológia, amely nagy energiasűrűséget és gyors töltést ígér, a gyártás során a jelenlegi más technológiákhoz képest alacsonyabb szén-dioxid kibocsátás mellett.
Az európai elektromos autók piaca várhatóan eléri a 400 GWh akkumulátor kapacitást 2030-ra, ami a jelenleginek kb. 15-szöröse és nagyjából 7 millió új elektromos autónak felel meg.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.