A Tesla szerint a gépjármű flotta fenntartási költségek terén új fordulópont jön hamarosan el (vagy már megérkezett), mivel a Model 3-as költségei a legújabb számítások alapján már könnyen a belsőégésű motorral hajtott átlagos modellek alatt van.
Az elektromos autók hatótávolsága sokáig behatároló tényezőként jelentkezett a flotta tulajdonosok számára. A Model 3 és egyre több modern elektromos autó hatótávolságának köszönhetően azonban ez manapság már egyre kevesebb felhasználási körben jelent gátló tényezőt. Ezt és a fenntartási költségeket is figyelembe véve egy tisztán elektromos autókból álló flotta sokak számára megfelelő megoldást jelenthet már, írja az Electrek.
eIQ Mobility, egy adatfeldolgozásra specializálódott start-up cég a Teslával közösen dolgozik azon, hogy az elektromos autók flotta szintű alkalmazását segítség. Ennek alapja egy új fajta számítás, ahol az elektromos meghajtás és a belső égésű motorok használatából fakadó különbségeket lehet pontosan kiszámítani. Ennek részeként a flotta által megtett kilométerek számát, a belső égésű motorok üresjáratát, a hideg idő miatti akkumulátor kapacitás csökkenést, az autó klíma és fűtés használatának hatását is figyelembe veszik.
Az eIQ szerint a személyszállításra használt járművek esetében a jelenleg kapható tisztán elektromos meghajtással rendelkező autók 93%-a megfelelő hatótávolsággal rendelkezik, annak ellenére, hogy az adatbázisukban szereplő ilyen autók 89%-ának kisebb a hatótávolsága, mint a Tesla Model 3-é. Ez alapján bátran kijelenthető szerintük, hogy a jelenleg kapható új elektromos autók legnagyobb része kielégítené a flotta tulajdonosok feltételeit az átlagfelhasználók igényei alapján.
Ez az alapja az alábbi számításoknak is, ahol a megfelelő hatótávolságon felül a további költségeket is figyelembe vették egy amerikai flotta tulajdonos szempontjából. Az öt éves költségciklus alapján egy Tesla Model 3-s gazdasági szempontból nagyon előnyös lehet.
A közvetlen költségeken felül az elektromos meghajtással rendelkező autók további adókedvezményeket is kaphatnak, a helyi rendelkezések alapján, amelyek további előnyben részesítik az ilyen autók tulajdonosait.
Az Electrek szerint, amennyiben a hatótávolság nem jelent komoly akadályt az átlagfelhasználó számára, akkor gazdasági szempontból a tisztán elektromos meghajtású autók már most komoly előnnyel rendelkeznek a belső égésű motorral hajtottakkal szemben.
Egyre több taxi vállalat, és néhol akár a rendőrségi flotta is használ már elektromos autókat. A fenti számok alapján várhatóan egyre több vállalati flotta is elkezdi majd őket nagy számban alkalmazni, ami fontos lépés lesz majd a széleskörű elterjedésük során.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
gigabursch 2020.07.18. 12:42:31