Energia és mobilitás zöld szemszögből

Shell UK: sikerülhet a belső égésű motorok tiltása 2030-ig

2020. július 21. • írta: ZöldEnergia

A Shell UK igazgatójának legutóbbi, a LinkedIn felületén megjelent cikke szerint, az angol kormány sikeresen hozhatja előre a belsőégésű motorok teljes tiltását akár 2030-ra is megfelelő intézkedésekkel, valamint aktív politikai és gazdasági szerepvállalással, írja az Oil Price.

Az angol kormány jelenleg széleskörű konzultációt tart arról, hogy a benzinnel és dízel olajjal hajtott járművek eladását, beleértve a mai hibrideket is, milyen gyorsan lehetne a nullára csökkenteni. Az eredeti tervek szerint ezt 2040-re akarják megvalósítani, de szeretnék a folyamatot jelentősen felgyorsítani, vagyis már 2035-ben vagy akár még korábban elérni ezt az állapotot.

Az angol tanácsadó szervezet, a Committee on Climate Change (CCC), legutóbbi jelentése arra ösztönözte az Királyság törvényhozását, hogy a mostani gazdasági fellendítő intézkedéseik kialakításakor a környezetvédelmet és az éghajlatváltozás hatásait csökkentő intézkedéseknek adjanak nagyobb hangsúlyt. Ennek részeként a jelentés szerint legkésőbb 2032-ben teljesen be kell szüntetni a belső égésű motorral hajtott járművek forgalmazását.

Az angol kormány tavaly, elsőként a világon, törvénybe foglalta azon vállalását, miszerint az ország nulla (nettó) kibocsátást fog elérni 2050-re az üvegházhatású gázok kibocsátásában.

A Shell UK igazgatója a posztjában kitért arra, hogy nemrégen beszélgetett több környezetvédő szervezettel az ország vállalásairól. Ennek részeként az ország előtt álló átalakulás szükségességére is kitértek, amelynek része a fosszilis energiahordozókkal hajtott belső égésű motorok kereskedelmi forgalma és fogyasztói felhasználása.

Szerinte a megfelelő törvényi és szabványi keretek segítségével el lehetne érni az ilyen típusú járművek kereskedelmének teljes tiltását akár 2030-ra is, amely tiltás a 2050-es célok eléréséhez elengedhetetlen. Ennek részeként három fontos elemet emelt ki.

Az angol kormánynak szerinte komolyan fontolóra kell vennie a tisztán elektromos meghajtással rendelkező járművek svéd modellhez hasonló gazdasági támogatását (pl. forgalmi adó mentes eladását). Emellett az elektromos járművek töltéséhez szükséges infrastruktúrát is komolyan fejleszteni kell majd a következő évtizedben, vagyis nagyobb számú és gyorsabb töltésre képes helyeket kell a városokban kiépíteni. A töltés okosabbá tétele is fontos eleme az átalakulásnak, hiszen a jelenlegi áramellátási rendszer nem képes sokkal több elektromos autó áramigényét kielégíteni, és erre talán még kevésbe lesz képes ha a megújuló energiaforrásokból táplálkozó áramtermelés még magasabb százalékos arányban jelenik meg a rendszerben.

Bár szinte az összes fenti technológiai kihívásra van megoldás, és a szükséges infrastruktúra is folyamatosan épül, a Shell UK vezetője szerint ezek a megoldások még nem alkotnak egységes egészet rendszer szinten a fogyasztók szempontjából. Ehhez a jelenlegi és jövőbeli gazdasági szereplők lépései mellett állami szerepvállalásra és iránymutatásra is szükség van.

A Shell ez év áprilisban jelentette be, hogy 2050-re legkésőbb nettó nulla kibocsátású energia szolgáltató vállalattá válik. A vállalat vezérigazgatója szerint a jelenlegi vírus világjárvány még évekig komoly hatással lesz az energia, olaj és gáziparra, bár a gazdasági fellendülés várhatóan megnöveli majd a jelenleg példa nélkül alacsony keresletet a fosszilis energiahordozók iránt.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldenergia.blog.hu/api/trackback/id/tr216039422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.07.21. 10:11:02

Ez még pusztán a személyautókra nézve is ökörség, nemhogy generálisan. A buszoknál és nehézgépjárműveknél ennek semmi értelme és lehetetlen is.

Ja, és az egész kutyafülét sem fog érni, ha nem lesz mögötte tiszta és olcsó áramtermelés. Akkor az egész csak önmogyorózás, mert drága autózás lesz korlátokkal.

És nem, a szél és napeanergia nem tiszta és nem olcsó...

nemecsekerno_007 2020.07.22. 11:14:08

Ez olyan mint a Világbéke. Nagyon jó lenne, de egész más a realitás.

A covid járvány szépen megmutatta.

eßemfaßom meg áll 2020.07.22. 11:54:27

„Hülye angolok! Angol hülyék!”

röf 2020.07.22. 11:55:38

"A Shell ez év áprilisban jelentette be, hogy 2050-re legkésőbb nettó nulla kibocsátású energia szolgáltató vállalattá válik."
Akkor valószínűleg megszűnik.

sterimar 2020.07.22. 11:58:13

Vicces lesz ezeket a vállalásokat visszanézni 2030-ban és jót mosolyogni rajtuk.

blabla2030 2020.07.22. 12:28:05

@sterimar: Én a fenti és az ezekhez hasonló kommenteken fogok mosolyogni akkor.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.07.22. 13:24:08

@sterimar: Min? Az elektromos termelés és grid fenntartása jelenleg nagy átlagban semmivel sem zöldebb, mint benzint tankolni és semmi sem látszik, ami ezt megváltoztatná. Főleg nem a vicces szél és napenergia és főleg nem az utóbbi UK-ban...

Arcade Macho 2020.07.22. 14:04:41

realistasa annak lenne hogy a gyartasat lecsokkentsek, nos azt tenyleg par even belul el fogjak erni :)

BOAR 2020.07.22. 14:55:21

Betiltani bármit be lehet 2030-ra. A józan észt már nem kell a briteknél, amúgy is hiánycikk.
Aztán a tiltás következményeit lenyomni az emberek torkán, az már egy másik történet. A zöldek amúgy se nagyon fukarkodnak az olyan ötletekkel amelyek révén az egész társadalom szív valami zavaros fantazmagória kedvéért...

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.07.22. 15:31:53

motorfuresz sem lesz? robogó sem? JCB? Az sem? Jo lesz angol hulyenek lenni.

BOAR 2020.07.22. 16:35:29

@FILTOL: Hajózás? Repülés?
süti beállítások módosítása