A Shell UK igazgatójának legutóbbi, a LinkedIn felületén megjelent cikke szerint, az angol kormány sikeresen hozhatja előre a belsőégésű motorok teljes tiltását akár 2030-ra is megfelelő intézkedésekkel, valamint aktív politikai és gazdasági szerepvállalással, írja az Oil Price.
Az angol kormány jelenleg széleskörű konzultációt tart arról, hogy a benzinnel és dízel olajjal hajtott járművek eladását, beleértve a mai hibrideket is, milyen gyorsan lehetne a nullára csökkenteni. Az eredeti tervek szerint ezt 2040-re akarják megvalósítani, de szeretnék a folyamatot jelentősen felgyorsítani, vagyis már 2035-ben vagy akár még korábban elérni ezt az állapotot.
Az angol tanácsadó szervezet, a Committee on Climate Change (CCC), legutóbbi jelentése arra ösztönözte az Királyság törvényhozását, hogy a mostani gazdasági fellendítő intézkedéseik kialakításakor a környezetvédelmet és az éghajlatváltozás hatásait csökkentő intézkedéseknek adjanak nagyobb hangsúlyt. Ennek részeként a jelentés szerint legkésőbb 2032-ben teljesen be kell szüntetni a belső égésű motorral hajtott járművek forgalmazását.
Az angol kormány tavaly, elsőként a világon, törvénybe foglalta azon vállalását, miszerint az ország nulla (nettó) kibocsátást fog elérni 2050-re az üvegházhatású gázok kibocsátásában.
A Shell UK igazgatója a posztjában kitért arra, hogy nemrégen beszélgetett több környezetvédő szervezettel az ország vállalásairól. Ennek részeként az ország előtt álló átalakulás szükségességére is kitértek, amelynek része a fosszilis energiahordozókkal hajtott belső égésű motorok kereskedelmi forgalma és fogyasztói felhasználása.
Szerinte a megfelelő törvényi és szabványi keretek segítségével el lehetne érni az ilyen típusú járművek kereskedelmének teljes tiltását akár 2030-ra is, amely tiltás a 2050-es célok eléréséhez elengedhetetlen. Ennek részeként három fontos elemet emelt ki.
Az angol kormánynak szerinte komolyan fontolóra kell vennie a tisztán elektromos meghajtással rendelkező járművek svéd modellhez hasonló gazdasági támogatását (pl. forgalmi adó mentes eladását). Emellett az elektromos járművek töltéséhez szükséges infrastruktúrát is komolyan fejleszteni kell majd a következő évtizedben, vagyis nagyobb számú és gyorsabb töltésre képes helyeket kell a városokban kiépíteni. A töltés okosabbá tétele is fontos eleme az átalakulásnak, hiszen a jelenlegi áramellátási rendszer nem képes sokkal több elektromos autó áramigényét kielégíteni, és erre talán még kevésbe lesz képes ha a megújuló energiaforrásokból táplálkozó áramtermelés még magasabb százalékos arányban jelenik meg a rendszerben.
Bár szinte az összes fenti technológiai kihívásra van megoldás, és a szükséges infrastruktúra is folyamatosan épül, a Shell UK vezetője szerint ezek a megoldások még nem alkotnak egységes egészet rendszer szinten a fogyasztók szempontjából. Ehhez a jelenlegi és jövőbeli gazdasági szereplők lépései mellett állami szerepvállalásra és iránymutatásra is szükség van.
A Shell ez év áprilisban jelentette be, hogy 2050-re legkésőbb nettó nulla kibocsátású energia szolgáltató vállalattá válik. A vállalat vezérigazgatója szerint a jelenlegi vírus világjárvány még évekig komoly hatással lesz az energia, olaj és gáziparra, bár a gazdasági fellendülés várhatóan megnöveli majd a jelenleg példa nélkül alacsony keresletet a fosszilis energiahordozók iránt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.07.21. 10:11:02
Ja, és az egész kutyafülét sem fog érni, ha nem lesz mögötte tiszta és olcsó áramtermelés. Akkor az egész csak önmogyorózás, mert drága autózás lesz korlátokkal.
És nem, a szél és napeanergia nem tiszta és nem olcsó...
nemecsekerno_007 2020.07.22. 11:14:08
A covid járvány szépen megmutatta.
eßemfaßom meg áll 2020.07.22. 11:54:27
röf 2020.07.22. 11:55:38
Akkor valószínűleg megszűnik.
sterimar 2020.07.22. 11:58:13
blabla2030 2020.07.22. 12:28:05
Medgar 2020.07.22. 13:09:56
Medgar 2020.07.22. 13:10:26
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.07.22. 13:24:08
Arcade Macho 2020.07.22. 14:04:41
BOAR 2020.07.22. 14:55:21
Aztán a tiltás következményeit lenyomni az emberek torkán, az már egy másik történet. A zöldek amúgy se nagyon fukarkodnak az olyan ötletekkel amelyek révén az egész társadalom szív valami zavaros fantazmagória kedvéért...
FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.07.22. 15:31:53
BOAR 2020.07.22. 16:35:29