Energia és mobilitás zöld szemszögből

A kínai turizmus hatása

2019. október 07. • írta: ZöldEnergia

A késő 90-es évek óta a kínai állampolgárok külföldön is nyaralhatnak. 2001-ben kb 12 millió tette ezt. 2018-ra ez a szám 150 millióra duzzadt. 2019-re az EU kb 6,8%-os további növekedésre számít, amely növekedést pl. az okostelefonok is segítik, írja a Quartz.

Kevesebb mint két évtized alatt Kína lett a legnagyobb számú külföldi látogatókat adó ország. A múlt évben a kínai turisták 270 milliárd dollárnyi (kb 83000 milliárd forintnyi) pénzt költöttek el utazásaik során, amely kb kétszer annyi, mint amennyit az amerikai turisták adtak ki.

Könnyű elfelejteni, hogy a kínai turizmus egy viszonylag új jelenség. A külföldi utak illegálisak voltak Kínában egészen a kilencvenes évek végéig. 2001-ben a kínai turisták "csak" 12 millió külföldi utat tettek meg, ami 150 millióra növekedett 2018-ra. Nem volt még másik olyan ország, ahol a külföldi turista utak száma ilyen gyorsan és ilyen magasra emelkedett volna. A Temple University kutatói szerint ez a szám kb. 300–400 millió útra növekszik majd 2030-ra.

A különböző országok és utazási irodák nem puhánykodtak ezzel a várhatóan jövedelmező új lehetőséggel. Anglia a hírhedt kínai turistáknak szánt kampányában átnevezte az országban található nevezetességeket. Pl. a londoni "Shard Tower" (Szilánk Torony) új neve angolul "Tower To Pluck Stars From The Sky" lett, amit magyarra talán a "Torony Ahonnan a Csillagokat Lehet az Égről Leszedni" kifejezéssel fordíthatunk. A nemzetközi szállodák átalakították a szobáikat, hogy a keleti ízlésnek jobban megfeleljenek, pl. az italbárokat lecserélték noodle vagy leves bárokra, és többszobás egységeket alakítottak ki, hogy a kínai családos utazóknak helyet tudjanak biztosítani.

Ahogy a szállodák és turizmus szolgáltatói átalakulnak, úgy változnak a kínai turisták is. A hagyományos vásárlásra koncentráló kínai turisták helyét fokozatosan átveszik a független utazók, akik személyre szabott utakat és szolgáltatásokat vesznek igénybe, amelyeket a hagyományos utazási irodák helyett weboldalak és WeChat Pay-en alapuló megoldások nyújtanak.

A közösségi média nagyon fontos szerepet játszik a kínai turizmusban az Európai Utazási Bizottság elnöke, Eduardo Santander, szerint. Az EU ebben az évben 6,8%-os növekedésre számít a Kínából érkező turisták számában. Ez a növekedés várhatóan nem fog korán abbamaradni. A kínai lakosság mindössze 10%-ának van útlevele, míg az USÁ-ban ez a szám kb. 40%. Összehasonlításképen: Angliában ez a mutató több mint 70%-t ér el. Magyar adatok sajnos nem érhetőek el.

De a növekedésből nem csak előnyök származnak. A pekingi kormány már régóta felhasználja a turizmust egyfajta nyomásgyakorló eszközként, igaz változó sikerrel. A befolyásuk persze a legnagyobb a közvetlen szomszédországokon, de ezek az országok nyertek a legtöbbet a turizmus növekedésével is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldenergia.blog.hu/api/trackback/id/tr8715185240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása