Energia és mobilitás zöld szemszögből

Az Indian Oil is akkumulátor gyárat épít

2019. október 01. • írta: ZöldEnergia

Az állami tulajdonban levő Indian Oil vállalat egy új elemeket gyártó üzem létrehozását tervezi egy amerikai start-up-pal együtt, írja a Hindu Business Line. A gyár névleges kapacitása legalább 1 GW éves termelést tesz majd lehetővé a tervek szerint, amit a helyi autóipar tud majd felhasználni elektromos járművek gyártásához. A befektetés érdekessége, hogy nem lítium-ion alapú technológiát fog használni az akkumulátorok előállításához.

A terv egybeesik az indiai kormány új stratégiájával, miszerint a helyi iparnak elő kell segítenie az elektromos autók gyártását és nagyléptékű piaci bevezetését, amivel hosszútávon az ország jelentősen tudná csökkenteni az import olajtól való függését.

Az elektromos autókról tudjuk, hogy nagyobb hatásfokkal üzemelnek, kevésbé komplikáltak, gazdaságosabbak, ha csak az autót nézzük, mint a benzinnel vagy gázolajjal működők. Ha az akkumulátorokat, gyártásukat, töltésüket és cseréjüket is belevesszük a képbe, akkor még rengeteg dolgot kell megoldanunk, főleg ha a környezetszennyezési tényezőket sem hagyjuk figyelmen kívül.

A lítium-ion alapú akkumulátorok nem az egyetlen, és nem feltétlenül a lehető legjobb, lehetséges megoldás az elektromos járművek energia igényének fedezéséhez. India esetében a helyzetet tovább bonyolítja a tény, hogy az ország területén elenyésző mennyiségű iparilag is bányászható lítium található. Ha az indiai kormány tényleg komolyan akarja venni az elektromos mobilitás kérdését, és nagyléptékben szeretné kihasználni a benne rejlő lehetőségeket, akkor olyan megoldást kell találniuk, amelyet 100%-ban helyi erőforrásokból, a nyersanyagokat is beleértve, tudnak majd fedezni.

Az Indian Oil kutatási igazgatója szerint az új akkumulátor üzem India számára kompatibilis technológiát fog használni, helyi nyersanyagokat felhasználva, amelyek újrahasznosítása már megoldott és országosan elérhető. A technológia az úgynevezett átmeneti fémek csoportját használja fel. Az igazgató szerint ezek kémiája régóta ismert, és a fő komponens ipari szinten is bőséges mennyiségben érhető el Indiában, nem úgy mint a lítium, ahol nagymértékben függnének a kínai importtól.

Az új befektetést nem csak az Indian Oil, hanem egy amerikai, meg nem nevezett, vállalat is finanszírozza. Az üzem helyét még nem véglegesítették, ez az elkövetkező hónapok engedélyeztetésének a függvénye. Az új üzem termelési kapacitása legalább 1 GW lesz, de ezt több lépcsőben fogja majd csak elérni, várhatóan egy 25 vagy 50 MW gyártási kapacitásról indulva. A termelés növelésének egyik kulcsa az országon belüli elektromos autók iránti kereslet növekedése lesz, és várhatóan azzal párhuzamosan fog haladni.

Az Indian Oil akkumulátor gyártás iránti érdeklődése és ez az új befejtetés egy új és profitábilis irányt jelent a cég számára. A cég elnöke szerint a tengeren túli vállalattal aláírták a szerződéseket, és most a helyi állami apparátusra várnak, hogy megkezdhessék a gyár építését.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldenergia.blog.hu/api/trackback/id/tr8315182258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása