A német kormány júniusban közzétette a hosszútávú hidrogén stratégiáját, amely központjában a hidrogén termelés és ipari felhasználás jelentős növelése áll, az ország szén-dioxid kibocsátás csökkentését célzó törekvések részeként, írta az Associated Press. Jelenleg az országban felhasznált hidrogén szinte kizárólagosan fosszilis energiahordozókból készül. A kormány tervei szerint a felhasználási igényeken felül termelt megújuló energiaforrásokból származó áram segítségével lehet majd a hidrogén gyártását megoldani.
A szakértők szerint az úgynevezett "zöld hidrogén" — a megújuló energiaforrásokból termelt áram által elektrolízissel előállított hidrogén — gyártása egyrészt a nap és szélenergiából termelt áram változó mennyisége okozta gondokat tudja majd enyhíteni, másrészt pedig a magas hőmérsékletet megkívánó ipari folyamatok, mint például az acélgyártás vagy bizonyos vegyipari folyamatok, esetében válthatja majd fel a jelenleg felhasznált fosszilis energiahordozókat.
A német kormány összesen 9 milliárd eurót (kb. 3180 milliárd forintot, a magyar bruttó nemzeti jövedelem 6,5%-t) kíván a hidrogén gyártásának és felhasználásának a támogatására elkölteni. Ennek része lesz egy kb. 2 milliárd eurós befektetési csomag, amely keretében fejlődő országok, mint pl. Marokkó, területén fognak a hidrogén gyártáshoz szükséges új infrastruktúrát kiépíteni.
A tervek szerint 2030-ra az országban található hidrogén gyártási kapacitás eléri majd az 5 gigawatt teljesítményt.
A német ipari lobbi, a várakozásoknak megfelelően, örömmel fogadta a kormány bejelentését. Szerintük az éghajlatváltozás elleni küzdelemben felvázolt változok közül a hidrogén esetében csak versenyképes árakkal lehet majd érdemben felvenni a küzdelmet, és ennek kialakulásához feltétlen szükséges a mostani állami támogatás megléte.
A német közlekedési miniszter szerint a hidrogén alapú közlekedés fejlesztése, főleg a buszok és teherszállítás terén, elengedhetetlen ahhoz, hogy az ország teljesíteni tudja a klímaváltozás elleni küzdelem részeként felvállalt, közlekedéshez köthető kibocsátás csökkentési kötelezettségeket. A kormány által felvállalt célok szerint a német kibocsátási szintet 2050-re nullára kell csökkenteni, hogy a Párizsi egyezményben célul kitűzött 2 foknál alacsonyabb átlaghőmérséklet emelkedést tartani tudjuk.
A közlekedési miniszter szerint Németország területén ebben az évben 100 hidrogén töltőállomás áll majd rendelkezésre, amelyek számát évente kb. 10–15-tel növelik majd. Ezzel Európa legnagyobb és legkiterjedtebb hidrogén töltőhálózatát alakítják majd ki. Ezzel az minisztérium szeretné megszüntetni az utolsó fontos érvet a hidrogén alapú meghajtás elterjedése ellen: miszerint nincs elég töltőállomás az autók fenntartásához.
Németországhoz hasonlóan Japán — amely a németekhez hasonlóan nem rendelkezik jelentős területi fosszilis energiahordozó tartalékkal — is komoly befektetési programmal rendelkezik a hidrogén alapú gazdaság kialakítása terén. Emellett Kína és Dél-Koreának is meghirdette már a nemzeti hidrogén stratégiájukat, csakúgy mint Ausztrália, Norvégia és Hollandia is.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
clemens 2020.07.09. 15:18:21
Mert ugye nem a károsanyag kibocsátás csökken nullára, hanem valami hókuszpók mutató lesz (lenne) nulla, persze az is csak akkor ha nem számoljuk derék németjeink által a világ másik felére kiszervezett szennyező gyártó tevékenységből származó trutyit.
ZöldEnergia 2020.07.09. 17:09:17
clemens 2020.07.09. 19:38:14
Ezt gondlom te sem hiszed...